Sommerutstillingen 2013

S DS54

Kunstforeningen Verdens Ende på Tjøme er stolte av å kunne presentere H.M. Dronning Sonja, Kjell Nupen og Ørnulf Opdahl som årets utstillere på sommerutstillingen. De tre kunstnerne utgjør kjernen i The Queen Sonja Art Award.

– Dette blir sommerens store begivenhet i Kunstforeningen Verdens Ende og de besøkende vil få en helt spesiell kunstopplevelse. Hva de tre kunstnerne vil stille ut  vet vi ennå ikke, men at det blir en flott utstilling er vi ikke i tvil om og ser med spenning frem til kunstverkene kommer, sier Turid Wiggen, leder av utstillingskomitéen i Kunstforeningen Verdens Ende.

Året sommerutstilling i Kunstforeningen Verdens Ende åpner lørdag 6. juli hvor H.M. Dronning Sonja vil være til stede. Åpningstalen vil professor i kunsthistorie ved Universitetet i Oslo, Øivind Storm Bjerke stå for.

Kjell Nupen og H.M. Dronning Sonja har kjent hverandre i en årrekke og har samarbeidet i de siste 4 årene. Dette har resultert i en kunstmappe med grafikk sammen med Ørnulf Opdahl. Kunstmappen er gitt ut i begrenset opplag.

Inntektene fra salget av grafikkmappen gikk til stiftelsen, ”The Queen Sonja Nordic Art Award”. Stiftelsen skal annet hvert år dele ut en kunstpris til nordiske kunstnere som jobber med papirbasert kunst. Forberedelsene til utstillingen har også resultert i en bok, fotografert av Rolf M. Aagaard og med tekst av Karin Hellandsjø, ”Tre reiser-tre landskap”.

Åpning!

Offisiell åpning 6.juli kl. 14.00

Åpningstider:
6. juli – 4. august, tirsdag – søndag kl. 12 – 16

For ytterligere informasjon kontakt:
Turid Wiggen, leder av utstillingskomitéen

e-post: mail@turidwiggen.no, telefon: 917 67 921

Vi fikk god dekning av bl.a. NRK nyheter, VG og Tønsbergs Blad. Her finner du noen av medieoppslagene>>

S tre rom58

S O+S57